Diagnozowanie
Diagnoza psychologiczna i pedagogiczna:
- poziomu rozwoju psychoruchowego
- opóźnień i dysharmonii w rozwoju
- poziomu funkcji poznawczych, inteligencji, zdolności uczenia się, procesów pamięci, koncentracji uwagi
- potencjału i uzdolnień
- funkcji percepcyjno-motorycznych (percepcji wzrokowej, słuchowej, grafomotoryki oraz ich integracji)
- sfery emocjonalnej i osobowości
- zaburzeń emocjonalnych oraz trudności adaptacyjnych
- zaburzeń zachowania
- przyczyn niepowodzeń szkolnych
- trudności w uczeniu się czytania, pisania oraz matematyki (min. dysleksji, dysortografii, dysgrafii, dyskalkulii)
- dojrzałości szkolnej, wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły, odroczenia rozpoczęcia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego
- umiejętności szkolnych.
Diagnoza logopedyczna:
- przesiewowe badania mowy
- diagnoza rozwoju mowy i wad wymowy.
Diagnoza w zakresie doradztwa zawodowego:
- ocena preferencji i zainteresowań oraz ewentualnych ograniczeń w wyborze zawodu.